Lat lördag och en ny blogg

Har senaste åren satt ut en del trädgårdsbilder på facebook i en mapp kallad ”Trädgårdsprojekt”, men nu börjar mappen vara så full och otymplig att hantera att jag beslutit att flytta över bilderna till en blogg. Här finns det ju också möjlighet till lite mera text. Men om det sen blir något skrivet är ju en annan sak. Vi får se.

Jag har satt in en del äldre bilder i inlägg här nedanför för den som är intresserad. De är också till för mig själv, så att då jag misströstar över mina odlingsförsök så kan jag alltid titta att det växer i varje fall mer än tidigare. Även om det som växer alltid inte är det jag önskat. Rödbetor och rovor hade jag nog tänkt mej mera av i grönsakslandet än vallmo. Men i år är vallmon betydligt mera lyckad. Nå då gäller det väl bara att titta och njuta av den i stället.

Trädgårdsarbete är en fåfäng sysselsättning. Det blir aldrig klart. Och halvfärdiga projekt och saker man borde ta itu med finns alltid i mängd. Men jag försöker lära mig att välja vad jag ser på. Koncentrerar jag mig på majrovorna som bara vill gå i blom eller njuter jag av vallmon. Ser jag på den fallfärdiga komposten eller väljer jag att titta på sockerärterna som snart dignar av skördeklara ärter. Och misslyckas något i år så kommer det ju alltid en ny säsong nästa år.

Välkomna!

Kommentera

